събота, 7 юни 2014 г.

Немски чийз кейк

Много обичам да готвя. Струва ми се сякаш това е форма на изкуство, много по-древна, по-достъпна и автентична от останалите. Вдъхновяващо е да готвиш за някого, така ястието придобива вкуса на чувството ти към този човек... Харесва ми да експериментирам и да си измислям, а за да стане едно ястие хубаво, не е тайна - трябва да си в добро настроение и да готвиш с любов. Преди да ви представя моя филм по темата - "Хляб и шоколад" - с кръстницата на магическия реализъм и първата писателка, въвела рецепти в романите си - мексиканката Лаура Ескивел, ще ви дам рецептата на този немски сладкиш.

Поводът да направя чийз кейка беше гостуването на мои скъпи приятелки. Винаги е приятно да направиш ефектен десерт, когато ще имаш гости... Но горещо го препоръчвам, защото е лесен, а вкусът му се запомня и е нестандартен, печен (за разлика от американския), уханен - много празничен... Публикувам тази рецепта, защото скоро ще свършат ягодите!:-) Ягодовия сироп отгоре съм добавила - много свеж. Както знаете, истинският готвач се познава по десерта.:-)



Немски чийз-кейк:

Тесто:
200 гр. брашно
75 гр. захар
75 гр. масло
1 яйце
½ пак. Бакпулвер
(Аз го направих с мързеливо бисквитено тесто – 200 гр. маслени бисквити и 100 гр. масло се смилат на трохи в блендера и се притискат по дъното и стената на формата (23 см.) – ефектът е поразителен:-))

Пълнеж:
125 гр. масло
225 гр. захар
1 пак. ванилена захар
1 пак. крем нишесте (Йоткер например - предвиден за топлинна обработка!) с вкус на ванилия
3 яйца
1 кофичка Cottage cheese/ Quark – 500 гр. (намерих в Лидл)
1 кофичка заквасена сметана (200 гр.)
1пак. сладкарска подсладена течна сметана (200 гр.)

Бързо правиш тестото с размекнатото масло и разпределяш по намаслена форма, като изтегляш по ръба 2-3 см. нагоре.

Смесваш и разбъркваш всички продукти, сладкарската сметана разбиваш с миксер на крем и добавяш.

Разстилаш върху бисквитеното тесто и печеш 1 час в предварително загрята на 180 фурна.

Предложение от мен: слагаш една разполовена ягода отгоре, заливаш със сос от смлени в блендера 300 гр. ягоди с няколко лъжици кристална захар и сока от 1 лимон – страхотен вкус!:-)
 


3 коментара:

  1. Не може чийз кейк да е немски. Това е противоречие на термините. На немски ще е я гол щтрудел, я нещо подобно. Моето мнение може да бъде променено само ако така наречения чийз кейк ми е поднесен за дегустация. ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така де - вий, американците, не признавате нищо от Европата:-) Kasekuchen ако бях написала - нямаше ли по-лошо да ти стане?! Ти ела насам, мила ми Марина и веднага ще ти го поднеса!!!

      Изтриване
  2. Съгласен съм с Марина - щом е немски неможе да е чийз. Би трябвало да "киезе" нещо си. А и немски слакиш без "заане" ...
    Но с удоволствие би хапнал едно парче.
    Успех с блога Искра.

    ОтговорИзтриване